Nikdy jsem příliš nevěřil médiím. V tomto až zaťatém postoji mě znova a zNova utvrzují při každém dalším pokusu o ovlivnění mého úsudku v něčí prospěch či neprospěch tak, jak se to tvůrcům „zaručeně objektivního“ zpravodajství právě hodí. Jakkoli je to tedy nepohodlné, snažím se hledat pravdu- či se jí alespoň přiblížit- raději sám.
Činím tak za použití vlastního rozumu, pouhým zamyšlením se nad smyslem a základem sdělení a taky prosté logiky.
Jeden příklad ze serveru „Seznam“ (provozovaného Rudým Právem):
Tady ze článku „Rus s babuškou je lepší než sto Čechů, stěžují si Chorvati“ čouhá snaha o redukci letošní návštěvnosti Čechů na Jadranu jako pověstná sláma z bot!Obecně známého faktu, že nadpis zásadně ovlivní pohled na celý text (spousta lidí čte totiž pouze nadpisy) se zde rozhodl redaktor, důmyslně a ne náhodou ukrytý pod značkou „bor“, využít tak říkajíc naplno.
V reakci na celkem suchou zprávu chorvatských deníků o tom, že české cestovky žádají po místních hoteliérech u dopředu zaplacených zájezdů slevu, se krutý „bor“ rozhodl s Chorvaty nemilosrdně mrštit proti zdi. Učinil tak právě pomocí nadpisu, který si, věřte nebo ne, vycucal z jakéhosi anonymního příspěvku v internetové diskusi pod oním článkem, aby ho po malé úpravě následně naservíroval důvěřivým našincům jako pikantní menu z výtěru sítka u dřezové výpusti.
Co bude dál? Raději nemyslet. Příští „borův“ článek z obdobných zdrojů najdeme dost dobře pod titulkem: „Komunismus svrhli zkur_vení zmr.di a mněly bi jít všichni do pí.e! myslí si Češi“